21 Mart 2017 Salı

NOTE Mattifying Extreme Wear Foundation | 01 Beige

Merhaba! Bir süredir Note'un bu fondötenini deniyorum. Tam olarak aradığım, sevdiğim bir fondöten olmadı. Bu yüzden ara ara kullandım ama her gün kullanamadım. Kalıcılığının iyi olmaması en hoşuma gitmeyen yönü oldu. Bugün bunlardan bahsedeceğim. 


Bendeki 01 beige rengi, en açık tonu. Sarı alt tonlu. Renk olarak çok sevdim. Boynumla aynı renge sahip. Elimdeki fondötenler arasında bana en çok uyan bu.  Spf 15 güneş koruma faktörü içeriyor. Fondöten mat bitişe sahip. Kullandığım en mat fondötenlerden birisi. O kadar mat bir bitişi var ki resmen donuk gösteriyor. Eğer cildiniz yağlı veya karmaysa kullanabilirsiniz. Cildinizde bazı bölgelerde kuruluk probleminiz varsa mutlaka o bölgeleri fondöten sürmeden önce iyi nemlendirmeniz gerekiyor. Yoksa fondötenin altından o bölgeler belli oluyor, parça parça gözüküyor. 
Fondötenin sürümü çok kolay değil. Akışkan bir yapısı olmadığı için mutlaka fırça, sünger gibi bir şey kullanmak gerekiyor. Elle sürmeye pek uygun değil. Çok hızlı sabitleniyor. Uygularken hızlı davranmak gerekiyor. Yoksa kötü, doğal olmayan bir görüntü oluşuyor. Ben nemli makyaj süngeriyle uyguluyorum.


Yapı olarak kesinlikle ince bir fondöten değil. Cildimde biraz ağırlık yapıyor. Biraz kalın bir yapısı var. Kapatıcılığı yüksek. Altına kapatıcı gibi bir şey uygulamadığım halde sivilce, sivilce lekesi artık yüzümde ne var ne yok kapatıyor. Bazen hızlı makyaj yapmam gerektiğinde, eğer cildimde o gün biraz sorunluysa bunu kullanıyorum. Kapatıcı, corrector gibi ürünlerle uğraşmadan yüzümdeki kusurları gizlemiş oluyorum. Öyle zamanlarda kurtarıcım oluyor ama kalıcılığı iyi olmadığı için gün içinde bana çok sorun yaşatıyor. O yüzden bir de dışarıda az zaman geçireceğim bir gün olmasına dikkat ediyorum. Çünkü beni yarı yolda bırakıyor. Çok çabuk açılma yapıyor, hafif bir terleme de pütür pütür oluyor. Yaz aylarında, yağmurlu karlı günlerde asla kullanmanızı tavsiye etmem. Ama T bölgemin yağlanmasını çok iyi önlüyor. Uzun süre parlama yapmadan duruyor.


Benim genel olarak yorumlarım bu şekildeydi. Tavsiye edebileceğim bir fondöten değil. Bende elimdekini bitirmeye çalışıyorum. İndirim zamanı 18 TL'ye almıştım. Watsons, Eveshop, Rossmann gibi mağazalarda bulabilirsiniz. Ben Ankara 7. Cadde'deki Pino Kozmetik'ten almıştım. 

Bana yorum bırakmayı unutmayın!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...